IN jennylinden.blogg.se -

Viktigt inlägg

För ca 2 månader skrev jag ett inlägg på facebook som spreds sig som en löpeld. Nästan 300 personer runt om i Sverige hade delat det på bara några dagar.
Tänkte lägga upp det här med, och detta är inget överdrivet, inget skoj. Det är 100 % seriöst, det är såhär det kan gå.
 
"Nu har jag jobbat som nagelterapeut på salong i 4 månader. Och jag tror inte det är förrän nu jag har insett hur folk i detta land faller för billiga priser. Men är det värt det?
Jag har fått in en del kunder på salongen som har varit hos tjejer som sitter hemma och gör naglar, outbildade. Som köper material från ebay eller liknande. Vissa har bara berättat hur förstörda deras naglar blivit och hur lång tid det har tagit för dom att reparera sig och vissa har kommit till salongen med nagelband som är sönderfilade, med naglar som är lövtunna och med sönderfilade nagelplattor.
Tror ni att dessa har lärt sig en läxa?
Vi nagelterapeuter har lagt pengar på en utbildning av en anledning. Det är inte bara för att det är kul, det finns anledningar till det. Vi har kunskap om sjukdomar, vi har kunskap i hur man filar på rätt sätt, hur man lägger material på rätt sätt osv. Vi jobbar med godkända material och vet vad vi sysslar med. Produkter från ebay eller liknande kan innehålla vad som helst, det kan bli kemiska reaktioner som går helt galet, vågar du chansa?
En dag kanske det är du som står med naglar som på bilden här, och då ångrar du nog att du inte gick till en utbildad nagelterapeut. Kanske är det värt att lägga några extra hundralappar på naglar och veta att du är i goda händer, veta att du får naglar som håller, veta att dina egna naglar inte skadas.
Billigt är inte alltid bra."
 
 
 
(INTE mina bilder, utan de är lånade från andra tjejer som gör naglar)
 
 
 
 

mb

jag gör mina egna naglar med gellack, alltså inte akryl/gelnaglar m förlängning utan endast lack. de produkter jag har har jag köpt hos grossister i Polen (då är det godkända produkter). tvättar alla saker, använder bara min egna nagelfil/ny om jag tex gör på min mamma/syster, filar inte sönder nageln osv osv. så jag tror definitivt att man kan göra sina naglar själv, men precis som med allt annat kräver det att man sätter sig in i ämnet och pluggar på. hade jag velat göra naglar med förlängning eller ta pengar för det hade jag gått en utbildning först. det är dock inte mitt mål. men sanningen är att många inte har råd med 800 i månaden, och därför är det ju bra att alternativ finns. rekommenderar dock att man läser på/pratar med en utbildad för att hitta rätt produkter. jag pratade tex med min kusin som gått flera utbildningar. allt har ju att göra med hur seriös man är. sätter man sig och filar med en och samma fil/filar tills nageln är uppluckrad och sen använder lack på det är det ju ganska uppenbart att nageln förr eller senare kommer bli dålig/sjuk.

2013-09-01 ♥ 16:07:30

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0